Text

Pekný deň prajem

11. 2. 2015

Moja vízia 2 (dostáva rany)

Budem nesmrteľný. Alebo všetkých zabijem.

Už je to rok a pol, čo som sa tu pokúsil sformulovať a verejne prezradiť svoju víziu.

Je zaujímavé si to po sebe prečítať. Skoro by som sebou pohrdol za to ako som to napísal. Niektoré veci sa mi páčia, niektoré menej. Neviem aký názor by som si na seba vytvoril keby o sebe prečítam len to. Trocha ma to znepokojuje.

No ale späť. Dnes mám pocit, že tá moja vízia v posledných dňoch dostala silnú ranu. Vôbec to nemyslím negatívne. Podľa mňa je prirodzené, že sa mi predstava o mojej budúcnosti vyvíja, je iná ako bola pred troma rokmi, a o dva roky keď budem blízko koncu PhD bude zase iná.

Niektorí si povedia, že preto nemá zmysel mať tu víziu a ísť si za ňou. Je to naopak, verím že sa vyvíja práve tým že si za tým človek ide a zisťuje o nej viac.

Mám pocit že sa stalo niečo čo tou víziou proste výrazne pohne.

Okrem iného som inšpirovaný niečím úžasným novým a unikátnym začal zase viac čítať. A prečítal som si niečo o tom čo si múdri ľudia myslia o budúcnosti a dôsledkoch umelej inteligencie.

Stále spracovávam čo som sa dozvedel, objednal som hneď ďalšiu knihu nech sa dozviem viac, ale mám pocit že keď zapracujem očakávania budúcnosti v tomto kontexte, tou mojou víziou to dosť pohne. A malo by aj tvojou.

Zhrniem to do jednej vety.

Je dosť možné, že ak nezomriem skoro násilnou smrťou, budem nesmrteľný alebo stihnem koniec ľudstva.


Ak tomuto uverím, ako môže toto nezamávať s životnými plánmi? Je skupina ľudí, ako napr. Ray Kurzweil, ktorý veria že sa okrem iného k nesmrteľnosti naozaj dostaneme, asi v roku 2045. To je o 30 rokov!

Samozrejme, sú iní ľudia, ktorí sú viac skeptickí. Napr. Stephen Hawking alebo Bill Gates. Šialené však je, že títo ľudia vôbec nepopierajú že toto bude možné! Oni tam len pridávajú veľké AK, sa nám bezpečne podarí prejsť tej superinteligencii. A že to nemusí byť ľahké, a je dosť možné že to proste neprežijeme.

Vidím čo sa v tej oblasti stane nasledujúci rok, dva. Ale nenapadlo ma pozrieť sa ďalej. Vôbec ma nenapadlo, ako dramatické to môže byť. Keď to strávim, to môže mať ohromný vplyv na množstvo mojich, svetonázorov povedzme. Neodvážim sa teraz viac napísať. Ale fakt vám všetkým odporúčam prečítať si

http://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-1.html

Naozaj, spravte si cez víkend čas. Všetci. Aj keď neviete dokonalo po anglicky.

Zrejme sa do leta pokúsim znova napísať, čo je mojou víziou. Myslím, že toto ňou dosť zamáva v tom zmysle, že proste chcem byť pri tom ako sa to stane. Preto som začal tým, že

Budem nesmrteľný. Alebo všetkých zabijem.

2 komentáre:

  1. Môžeš spomenúť nejaké knihy a autorov? Ja som toto všetko počul zatiaľ iba z prednášok a tiež mám nejaké poznatky z neurovedy (ktorá s tým súvisí), ale chcel by som si prečítať niečo viac.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už som si stihol kúpiť http://www.amazon.co.uk/gp/product/0199678111. Vyzerá to byť ako najporiadnejšia a veľmi nová kniha.

      Ale inak sa pozri aj na koniec druhej časti toho článku, má tam veľmi dobré referencie. Jednak na knihy, ale aj jednotlivé články a názory na tú tému.

      Odstrániť